Reklamlar
Gündem 2017-05-16 16:43:40 Karakaya

Honda'dan Yeni Araç Modeli Civic

Otomobil dünyasının en prestijli modellerinden olan Honda Civic birçok otomobil severinde ilgisini çekiyor. Segmentindeki diğer modellere nazaran çok daha sportif duran Civic’in otomobil tutkunlarında farklı bir his uyandırdığı muhtemel. Üretimi Kocaeli’nin Çayırova ilçesindeki fabrikasında yapılmakta olan Civic, 2015 yılında Paris otomobil fuarında görücüye çıktı ve 2016 yılında ülkemizde satılmaya başlandı. Civic, onuncu neslinin kutlaması olsa gerek alışılmışın dışında bir tasarımla başarılı bir şekilde bizlere sunuluyor. Honda’nın “Bu güne kadar kilerin en iyisi” demesi de bunu doğrular nitelikte. Honda Civic sedanın boyutlarının bir önceki nesline göre büyümüş ve araç alçalmış olması daha sportif görünmesinde önemli paya sahip.

Honda Yeni Tasarımı ile Göz Büyülüyor

Her modelde olduğu gibi önceki nesli ile benzer tasarım hatlarına sahip olsa da çok radikal değişimler geçirdiği için bunu pek belli etmiyor. Civic’in ön yüzünde en çok dikkat çeken detay ön panjurda bulunan büyük krom parça oluyor. Honda ambleminin de bir kısmının gömülmüş olduğu bu krom parça ön farların üstünde de devam ediyor. Kaputun kenarlarının şişkin olması şık tasarlanmış tamponla birlikte Civic’in onuncu neslinde daha güçlü ve dinamik görünmesine katkı sağlıyor. Bununla birlikte LED teknolojili ön farlar ve farın altında L oluşturan sinyaller Civic’e modernlik katıyor. Civic’in arka tasarımına geçtiğimizde c formundaki arka farların bagaj kapağına kadar uzanan parçaları modele özgünlük katıyor.  Honda Civic’e yan görünüşten baktığımızda ise aracın sportif gözükmesindeki en büyük etken yavaş alçalan tavan çizgisi. Tavan adeta bağaj kapağının sonuna doğru bitiyor diyebiliriz. Ve  bunun böyle olması Civic’e, coupe havası katıyor.

İç Mekân Tasarımı

Civic in iç mekânına geçtiğimizde ise bizleri baştan aşağıya yenilenen bir tasarım karşılıyor.  Aracın kadranı, alt donanım seviyelerinde Analog üst donanım seviyelerinde ise dijital bir ekran yer alıyor. Aynı şekilde orta konsolda bulunan dokunmatik ekranda alt donanım seviyelerinde 5 inç, üst donanım seviyelerinde ise 7 inç olarak kullanıcıya sunuluyor. Civic’te kullanılan malzemelerin kalitesi dokuzuncu nesline göre hissedilir düzeyde arttırılmış ve segmentinin beklentilerini fazlasıyla karşılayacak düzeyde. Ayrıca direksiyon üstündeki ses açma-kapama düğmesinin dokunmatik hassasiyetinin olması da güzel bir detay. Orta konsolda ise eşyalarınızı koyabileceğiniz birçok bölme yer alıyor.

Yaşam Alanı ve Konforu

Civic sedanın kullanıcıya sunduğu yaşam alanına gelecek olursak, Civic eski nesline göre daha uzun ve geniş bir yapıya sahip. Bunun avantajını da arka kotlularda sunulan diz mesafesinde görebiliyoruz. Civic’in kullanıcısına sunduğu diz mesafesi segmentinin üstünde bir seviyede diyebiliriz. Civic, baş mesafesinde ise diz mesafesinde olduğu kadar iddialı değil. Aracın tasarımından dolayı erken alçalmaya başlayan tavan çizgisi baş mesafesini biraz törpülüyor. Buna karşın rakiplerinden kötü değil. Honda Civic süspansiyon konforu ve yalıtım konusunda da eski nesline göre daha iyi bir düzeye gelmiş durumda.  

Yeni Aracın Teknik Özellikler

Honda ülkemizde onuncu nesli ile yalnızca sedan karoserde boy gösteriyor. Türkiye pazarında henüz onuncu neslinin hatchback karoseri bulunmuyorken hatchback karoserde dokuzuncu nesil Type R satılmaya deva ediyor. Honda Sedan Civic 1785 mm genişlik, 1465 mm yükseklik  ve 4370 mm uzunluk ile eski nesline göre büyümüş boyutlarıyla segmentinde  daha iddialı boyutlara erişmiş durumda.

Onuncu nesil Honda Civic ülkemizde Honda’nın uzun zamandır kullanmaya devam ettiği 1.6 litre atmosferik beslemeli benzinli veya isteğe bağlı olarak LPG kiti de taktırabildiğiniz bir motorla satışa sunuluyor. Bu motor sizin için 125 PS güç ve 152 NM tork üretebiliyor. Civic’i bu motorla hem manuel hem de daha önce Jazz modelinde kullanılan, Subaru’nun da kullandığı otomatik CVT şanzıman ile alabiliyorsunuz. Civic’in otomatik şanzımanlı versiyonunda ortalama yakıt tüketiminiz 8,5 litre dolaylarında olacaktır. Civic’te kullanılan otomatik CVT şanzımana değinecek olursak, daha çok konfor odaklı bir şanzıman olarak nitelendirmek yanlış olmaz. Performanslı sürüşler yapmak istediğinizde size güzel şeyler sunacaktır ancak konfor odaklı olduğu için biraz nazik davrandığını söylemek mümkün. Sakin kullanımlarda ise görevini oldukça iyi yerine getiriyor.

Civic’in bagaj hacmi önceki nesline göre biraz daha iyileştirilmiş ve kullanıcıya 519 litre hacim sunuyor.

Honda’nın Yakın Zamanda Bizlere Sunacağı Yeni Motorlar

Civic’te kullanılan benzinli motor Honda’nın uzun süredir kullandığı ve artık teknolojinin gerisinde kalmış bir ürün. Onuncu nesil Civic’in tanıtımında yapılan açıklamalara göre Honda 2017 de 1.5 litre turbo beslemeli 182 PS gücünde bir üniteyi otomatik şanzıman ile Civic’e entegre edeceğini söyledi. Civic’teki dizel talebe ise Honda’nın yeni geliştirdiği 1.6 litre 120 PS güç ve 300 NM tork üreten bir ünite entegre edileceğini açıkladı. Ancak onun ülkemize ne zaman geleceği ile ilgili kesin bir bilgi verilmedi.

Honda Civic Fiyatları Ve Piyasa Değerlendirmesi

Civic son neslinde 78.350 TL ile 99.100 TL arasında fiyatlarla kullanıcıya sunuluyor. Sadece 1.6 litre benzinli motor ile satışa sununla Civic’in fiyatları eklenen donanımlar neticesinde değişkenlik gösteriyor. Giriş fiyatı olarak, Premium paket sedan Civic 78.350 TL’ye satışa sunuluyor.
1.6 litre ve otomatik vites olan Elegance ise 83.850 TL ile alıcısını bekliyor. Civic’i LPG kiti ile almak isterseniz giriş seviyesi olan Premium ECO paketi 83.950 TL olarak karşımıza çıkıyor.
Honda Civic’i en üst donanım seviyesi ile almak isterseniz otomatik vites Executive donanımını 93.500 TL’ye, en üst donanımı LPG kiti ile almak isterseniz otomatik vites Executive ECO donanımını 99.100 TL’ye alabilirsiniz. Yeni nesil Civic’in ikinci el fiyatları ise 85.000 ile 95.000 TL arasında değişkenlik gösteriyor.

Honda Civic’e Genel Bakış

Honda Civic, şimdiye kadarki modellerinde bıraktığı imajı ile birçok otomobil severin almayı hayal ettiği bir otomobil. Honda Civic özgün tasarımıyla rakiplerine göre çok daha sportif bir görünüme sahip ancak Honda’nın Civik’te kullandığı benzinli motor teknolojinin gerisinde kalmış durumda. Honda, yeni geliştirdiği 1.5 litre 182 PS benzinli motor ile 1.6 litre 120 PS dizel motoru Civic’e entegre ettiğinde muhtemelen baktığınız birçok yerde Civic göreceksiniz.

 

loading...
FACEBOOK YORUMLARI
Haberzamani.com.tr YORUMLARI Bu haber hakkında 0 yorum yapıldı
BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR
TWİTTER YORUMLARI

Twitter Comments Alanı Buraya Gelecek